با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید!

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه­ها خلاص شوید!

شاید برای شما جالب باشد که با نگهداری از چند گیاه می­توانید از شر پشه­ها در فضای داخلی خانه خلاص شوید و پشه­ها را از محل زندگیتان فراری دهید.

کسانی که در منزل خود نوزاد یا بچه­های کم سن و سال دارند، می­توانند این روش را جایگزین روش­های مضر برای سلامتی کنند. ما در این مطلب، راهکاری فوق­العاده ارزشمند را پیشنهاد می­دهیم که می­توانید جایگزین استفاده از سموم شیمیایی کنید و نیز از زیبایی این گیاهان لذت ببرید.

اولین پیشنهاد ما، گیاه سودمند رزماری یا همان اکلیل کوهی است که برای طعم دادن به گوشت بره و یا ماهی کاربرد دارد. این گیاه برای فراری دادن پشه ها نیز بسیارعالی عمل می­کند.

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 1

رزماری

 

یکی دیگر از گیاهانی که حشرات را دفع می­کند، فرنجمشک است. این گیاه از خانواده نعناع است و برخی آن را با نام نعناع وحشی می­شناسند. فرنجمشک گیاهی بسیار مقاوم است و در برابر خشکسالی تحمل بالایی دارد و در در مکان­های کم نور هم رشد خوبی دارد. این گیاه را هرکجا قرار دهید، پشه­ها از آنجا دور می­شوند.

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 2

فرنجمشک

سنبل هندی، گیاهی با برگ­های بلند، کشیده و نازک است. اصل این گیاه از هندوستان، نپال و تبت آورده شده است. این گیاه با متصاعد کردن رایحه­ای بسیار قوی از خود کل فضای اطراف خود را معطر کرده و پشه­ها را از محیط اطراف فراری می­دهد. در مطالب دیگری به طور مفصل در مورد خواص دیگر این گیاه صحبت خواهیم کرد.

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 3

سنبل هندی

 

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 4     

نعناع گربه­ای، گیاهی است از تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است. این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را داراست. نعناع گربه­ای نیز در تحقیقاتی مشخص شده است که  10برابر موثرتر از DEET، ماده­ای شیمیایی که در حشره­کش­ها استفاده می­شود، عمل می­کند.

نعناع گربه­ای

 

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 5

گل جعفری گیاهی یکساله یا چند­ ساله است. گل جعفری محل‌های گرم و آفتابی را دوست داشته و بذر آن‌ها را از نیمه اسفند تا آخر فرودین در خزانه کاشته می‌شود و انتخاب خوبی برای راندن پشه­ها هستند. گل جعفری حاوی ماده­ای است که پشه­ها را از خود می­راند. از این گل زیبا همچنین می­توان برای زیبایی بخشیدن به محیط اطراف استفاده نمود.

گل جعفری

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 6

اسطوخودوس، گیاهی بسیار جذاب به سبب گل­های بنفش رنگ و زیبا و رایحه خوش و آرام بخش آن بسیار جلب توجه می­کند. این گیاه یکی از خوشبوترین گیاهان دارویی در جهان محسوب می‌شود.   اما شاید این نکته ارزشمند از این گیاه را ندانید که یک دافع طبیعی پشه است. از این گیاه می­توانید جلوی در خانه و یا کنار پنجره ها بگذارید و پشه­ها را از محل زندگیتان دور کنید.

اسطوخودوس

 

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 7

گل شمعدانی، در واقع گیاهانی هستند با خاستگاه آفریقایی و استرالیایی. شمعدانی را وقتی به دیوار آویزان می­کنید، با گل های زیبایی که دارد، به محیط اطراف خود جلوه می­دهد و می­توانید از زیبایی آن لذت ببرید. این گل زیبا نیز می­توانند گزینه­ی عالی برای دفع پشه­ها محسوب شود.

گل شمعدانی

 

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 8 

ریحان، این گیاه ارزشمند، برگ‌های معطرش را به صورت خام می‌خورند و لعاب دانه‌های سیاهش برای نرم کردن دست به کار می‌رود. این سبزی بیشتر به عنوان سبزی خوردن استفاده می­شود. دانه آن برای معده درد نیز بسیار مفید است. شاید اگر بدانید که پشه­ها از آن فراری هستند، بیشتر عاشقش خواهید شد.

ریحان

 

با نگهداری از گیاهان در خانه از شر وجود حشرات و پشه ها خلاص شوید! 9

پونه از گیاهان خانواده نعنائیان است. هرچند روغن پونه بسیار سمی است، اما مصرف این گیاه بصورت تازه و خشک متداول است. مصارفی از قبیل استفاده از آن در آشپزی و شیرینی‌پزی،  در طب سنتی بعنوان آرام‌بخش و مسکن  دارد. دشمن پشه­ها و دوست پروانه­ها می­باشد.

پونه

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی
ارسال درخواست مشاوره