نحوه آبیاری گیاهان در تابستان

بهترین زمان آبیاری گیاهان آپارتمانی و گل و گیاهان باغچه

نحوه آبیاری گیاهان در تابستان 1

 

بعد از خواندن این مطلب شما آموزش می­بینید که چه زمانی باید گیاهان آپارتمانی یا گل و گیاه باغچه منزلتان را آبیاری کنید.

این سوال برای خیلی­ از دوستان پیش آمده است و از ما سوال کرده‌­اند چه زمانی آبیاری گیاهانمان را انجام دهیم. پیشنهاد ما آبیاری هنگام غروب و شب است. مگر اینکه به علت هوای گرم مجبور به دو مرتبه آبیاری شوید که آنگاه صبح بلامانع است. دلیل آبیاری در غروب یا شب چیست؟ اولین علت این است که در هنگام نبود نور خورشید آب کمتر تبخیر شده، بیشتر به اعماق خاک نفوذ کرده و راحت تر به ریشه گیاه می­رسد. دلیل دیگری که برای آبیاری در غروب یا شب وجود دارد اینست که نور خورشید با شدت کمتری می­تابد. قطرات آب که روی برگ گیاهان که احتمالا به دلیل آبیاری قرار گرفته، مثل ذره­بین عمل می­کند و اگر اشعه شدید نور خورشید به آن بتابد، در نهایت قسمتهایی از سلولهای برگ را میسوزاند.

نحوه آبیاری گیاهان در تابستان 2

 

پس از مدتی به گل و گیاه آسیب زده و موجب متوقف شدن رشد آن می­گردد. در صورت آبیاری در شب، اگر هم آبی روی برگ گیاه باشد تبخیر شده و دیگر اشعه خورشید آسیبی به گیاه نخواهد رساند. در شکل زیر نمونه‌­ای از آفتاب سوختگی برگ­ها در اثر وجود قطرات آب روی برگ می­بینید.

 

نحوه آبیاری گیاهان در تابستان 3

مراقب گیاهان ظریفتر باشید! گل­‌ها به وجود آب در هنگام نور آفتاب خیلی حساس هستند و منجر به وجود لکه‌­های سیاه شبیه سوختگی و در نهایت از بین رفتن گل و زیبایی آن خواهد شد.

یک تجربه جالب دیگر هم آبیاری چمن است. چمن هم بهتر است در شب آبیاری شود. دلیل آن هم همان تبخیر آب و ذره بینی شدن قطرات آب است. شما می­‌توانید با توجه به نیاز گیاه زیبای خود به آبیاری که ما سعی کردیم در مورد گیاهان مختلف و با راهی ساده برای پی بردن به میزان رطوبت خاک توضیح دهیم، در زمان مناسب آنرا آبیاری نمایید.

 

 

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی
ارسال درخواست مشاوره