گل آپارتمانی آنتوریوم

و حال از گل‌ آپارتمانی آنتوریوم لذت ببرید!

در این مطلب قصد داریم در مورد گل و گیاه آپارتمانی خانه‌های شما دوستان عزیز بحث و بررسی نماییم. خیلی از از همراهان سبزوانه عکس‌ها و ویدئوهایی جذاب از گل‌های آپارتمانی خود برای ما می‌فرستند که نشان دهنده علاقه بسیار زیاد شما دوستان به گیاهان آپارتمانی و نگهداری صحیح از آن‌ها می‌باشد. عکس‌ها از گل و گیاه آپارتمانی شما دوستان حاکی از آن است که رشد خوبی داشته و گیاه شاداب و سرحال هستند. این به این معنی است که برای گیاهانتان ارزش قائل هستید، وقت صرف می‌کنید و انرژی می‌گذارید و این بسیار برای ما ارزشمند و خوشحال کننده است.

خرید و فروش گل آپارتمانی انتوریوم
گل آپارتمانی انتوریوم

ابتدا مختصرا در مورد گیاه آنتوریوم صحبت می‌کنیم که هم به صورت شاخه بریده استفاده می‌شود و هم به شکل گیاه آپارتمانی بکار می‌رود. گل آپارتمانی آنتوریم دارای برگ‌های بسیار زیبا و همچنین گل‌های بی‌نظیری است. رنگ‌های قرمز، زرد، سفید، صورتی و بنفش در مورد این گیاه قابل مشاهده‌ است.  این گیاه بومی منطقه گواتمالا بوده و گیاهی دائمی می‌باشد. درنتیجه سازگاری خوبی با مناطق گرم و مرطوب خواهد داشت.

چگونه باید از گل آپارتمانی آنتوریوم نگهداری کرد؟

  • در مورد نور مورد نیاز  گل آپارتمانی آنتوریوم باید گفت که مانند اکثر گیاهان آپارتمانی که باید در داخل منزل نگهداری شود، به نور شدید آفتاب حساس بوده و مکان ننیم سایه مطلوب گل آپارتمانی آنتوریوم می‌باشد.
  • ابیاری گل آپارتمانی آنتوریوم در فصل گرم دو مرتبه در هفته و فصل سرد یک مرتبه درهفته کفایت خواهد کرد. استفاده از زیر گلدانی توصیه می‌شود. آبیاری به تست خشک بودن خاک انجام شود. آب ولرم برای آبیاری گل آپارتمانی آنتوریم مناسب است.
  • دمای مناسب برای گل آپارتمانی آنتوریوم 15 تا 20 درجه سانتیگراد می‌باشد.
  • هفته‌ای یک‌مرتبه با پارچه مرطوب می‌توان برگ‌های گل آپارتمانی آنتوریوم را تمیز کرد یا با غبار پاشی این کار را انجام داد.
  • کود مورد نیاز گل آپارتمانی آنتوریوم (12-12-36)طبق دستور مصرف یک یا نیم قاشق چای خوری در نیم یا یک لیتر آب باتوجه به اندازه گیاه توصیه می‌شود.

امیدوارم از مطالب لذت برده باشید و تمام تلاشتان را برای تغییر محیط زندگی و بهتر شدن آن بنمایید.

هر ریزش برگی نگران کننده نیست!

 

برخی از همراهان سبزوانه مطرح می‌کنند که با وجود آبیاری و نور مناسب و همچنین رشد بسیار خوب گل‌های آپارتمانی، برگ‌های گیاه از قسمت زیرین ریزش می‌کنند و این موضوع سبب نگرانی آن‌ها شده است. در جواب باید بگوییم که با توجه به سلامتی گیاه شما و نیز نور و آبیاری مناسب گیاه این موضوع طبیعی می‌باشد و گیاه با توجه به عمر و قدمت، مواد مورد نیاز خود را صرف بوجود آوردن برگ‌ها و شاخه‌های جدید می‌نماید. پس جای نگرانی نیست و ریزش برگ‌های گل و گیاه آپارتمانی با این شرایط طبیعی است و گیاه به رشد خود در قسمت‌ها بالایی ادامه خواهد داد.

حالا موضوعی را بررسی کنیم که سوال اکثر شما همراهان چه در مورد گل و گیاه آپارتمانی و چه در مورد گل و گیاه خارج از منزل می‌باشد.

زرد شدن برگ‌های گل و گیاه:

گل و گیاه خود را تشنگی ندهید!

ابتدا گل و گیاهی  را بررسی می‌کنیم که از پایین شروع به خشک شدن نموده و برگ‌های آن کاملا خشک است و ریزش می‌کند. گاهی اوقات دیده می‌شود بخشی ازبرگ گیاه خشک شده و هنوز کاملا خشک نشده است. علت این واقعه آبیاری کم و خشک بودن خاک گیاه است. با آبیاری منظم می‌توان این مشکل را کاملا رفع کرد.

تشخیص خشک شدن و زردی برگ در اثر کمبود آب
خشک شدن و زردی برگ در اثر کمبود آب

مراقب باشید بیش از حد آب ندهید!

اما همیشه زرد شدن برگ‌ها به کمبود آبیاری برنمی‌گردد. باید دقت کنید که آبیاری بیش از حد نیز موجب زرد شدن و ریزش برگ‌های گل و گیاه خواهد شد. تفاوت گیاهی که دچار کم آبی شده و گیاهی که آبیاری بیش از حد شده است در حالت برگ‌ها می‌باشد. گیاهی که آبیاری بیش از حد شده برگ‌هایی پر آب و سالم دارد و ریزش کرده است، اما خشک نشده و کاملا نرم و انعطاف‌پذیر می‌باشد.

تشخیص زرد شدن در اثر آبیاری بیش از حد
زرد شدن در اثر آبیاری بیش از حد

خاک و کود مناسب برای گل و گیاه چه نوع خاکی است؟

هر خاک مناسبی شامل مواد آلی و معدنی می‌باشد. همانگونه که در مورد آبیاری گل و گیاه توضیحاتی مبنی بر میزان متعادل آبیاری ذکر شد، در مورد مواد آلی و معدنی نیز به همین شکل است. تعادل بین مواد معدنی و مواد آلی موجود در خاک گل و گیاه آپارتمانی یا گل و گیاه فضای آزاد باید برقرار باشد. حالا چطور این موضوع یعنی زیاد بودن مواد معدنی یا مواد آلی را تشخیص دهیم؟ برگ‌های گل و گیاهی که دچار این عارضه شده‌اند همزمان شروع به خشک شدن و زرد شدن می‌نمایند و هنوز سبزینگی در برگ گیاه وجود دارد. این موضوع نمایانگر کود بیش از حد است و باید هرچه سریع‌تر اقدام به تعویض خاک کنید. در مورد گیاهی که با کمبود مواد معدنی مواجه است، خشکی رویت نمی‌شود و فقط زرد شدن همراه با سبزی برگ همراه است.

خاکی که برای تعویض این گونه موارد پیشنهاد می‌شود درصد 30 به 70 است. یعنی 30 درصد کود(شامل مواد معدنی و مواد آلی مورد نیاز گیاه) و 70 درصد ماسه باشد.

چه کودی برای تغذیه گیاه توصیه می‌شود؟

به طور کلی کودهایی مانند 20-20-20 با دارا بودن ازت، پتاسیم و فسفات، برای تامین مواد مورد نیاز گل و گیاه بسیار مناسب است. لازم به ذکر است عناصر یاد شده(ازت، پتاسیم و فسفات) به میزان یکسان به کار برده شده‌اند. طبق دستور می‌توانید از این کود به مقدار یک قاشق غذا خوری در نیم لیتر آب استفاده نمایید. این میزان برای گل آپارتمانی در اندازه متوسط مناسب خواهد بود.

نوع دیگری از کود مخصوص گیاهان گلدار است و با نام 12-12-36 شناخته می‌شود. در این نوع کود ارزشمند مقدار فسفات بیشتری بکار رفته است.

علت نقطه‌های قهوه‌ای رنگ روی برگ گیاه چیست؟

این اتفاق که مخصوصا در مورد گیاهان گوشتی که برگ‌های ضخیم‌تر و گوشتی تر رخ می‌نماید به دلیل وجود و گزیدگی توسط حشرات می‌باشد. در این حالت حشرات روی برگ‌ها حالت نیش زدگی بوجود می‌آورند و باید از حشره‌کش‌ها استفاده نمود. توصیه ما برای پایدار بودن محیط زیست و جلوگیری از صدمه و لطمه به محیط زیست، از حشره‌کش‌های ارگانیک مخصوص گل و گیاه استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی
ارسال درخواست مشاوره